Tapani Raitanen esitteli LATE-hanketta Oppimiskeskus Minervassa ja sai myös palautetta. Kuva Minna Aalto, Aronet Oy. |
Seminaariin oli kokoontunut koulutusalan edustajia eri koulutusasteilta alakoulusta yliopistoon. Yleisö oli harvinaisen yksimielinen siitä, että LATE-hankkeen tapainen toimintamalli tulee yleistymään Suomessa ja että tvt:n opetuskäytön aiheuttama oppilaiden motivaation kasvu on pysyvää laatua (ei siis vähene uutuudenviehätyksen jälkeen). Tosin on sanottava, että vastaajajoukko ei välttämättä ollut realistinen läpileikkaus suomalaisista koulutusalan vaikuttajista.
Tärkeämpää olikin yleisön antama kannustus ja palaute. Niistä tullaan tekemään yhteenveto tässä blogissa myöhemmin, mutta mainittakoon jo nyt, että LATE-hankkeen ja sen kaltaisen toiminnan haasteina koettiin mm. iPadien (tai muiden tablettien) ylläpito ja hallinta, tieto- ja yksityisyydensuoja, ikärajat ja opettajien osaaminen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti